"Gideceğiniz Yeri Bilmiyorsanız, Vardığınız Yerin Önemi Yoktur" P. Drucker
Okuldaki başarı ya da başarısızlık öğrencinin tüm kişiliğinin bir değerlendirilmesi değildir, sadece belirli bir zaman aralığında öğrenmiş olduğu bilgilerin bir sonucu ya da ürünü niteliğindedir. Öğrencilerin okul başarılarının düşük olmasının önemli nedenlerinden birisi de verimli ders çalışma yollarını bilmemeleri ya da bu konuda yanlış alışkanlıklara sahip olmalarıdır. Verimli çalışma alışkanlığı, erken yaşlarda kazanılan ve bireyin tüm yaşamdaki başarısını etkileyen bir süreçtir. "Hiç kuşkusuz başarılı olabilmek için öncelikle başarıyı istemek gerekir, nedeniniz yoksa hedefiniz de yoktur." |
||||||
Zamanı Planlamak: | ||||||
Etkili öğrenmenin ön koşulu, öncelikle bireyin zamanını planlayabilmeyi öğrenmesidir.
Birçok öğrenci, zamanını planlayamadığı için akademik başarısızlık yaşar. Yanlış çalışma
alışkanlıkları ve zamanı planlayamama öğrenme güçlüğüne, başarısız olma kaygısına ve
güdülenme düzeyinin düşmesine neden olabilir. Oysa öğrenciler bilgi eksiklerini belirleme,
çalışma alışkanlıklarını keşfetme ve zamanı planlama becerilerini kullanarak akademik
güçlüklerin üstesinden gelebildiklerini gördükçe, yeterlilik ve kendine güven duyguları da
artmaktadır. Öğrenmenin temelinde yer alan verimli ders çalışma alışkanlıklarının kazanılmasıyla
öğrencilerin okulla ilgili olumlu tutumlar geliştirdikleri görülmektedir. Öğrencinin çeşitli
gelişim düzeylerinde kendisinden beklenen görevleri başarıyla gerçekleştirebilmesi için, ders
çalışmayla ilgili becerilere de gereksinimi vardır.
|
||||||
Öğrenme Nedir? | ||||||
Öğrenme beyinde meydana gelen biyokimyasal bir olaydır ve bazı ön şartları
vardır. Bu ön şartlar uyanıklık, motivasyon (istek), dikkat, aktif katılım ve geri bildirimdir.
Ders çalışırken öğrenmenin ön şartlarını gerçekleştirdiğiniz ölçüde başarılı olursunuz. Öğrenciler arasındaki bazı çalışma davranışları öğrenmenin ön şartları ile uyuşmaz. Bu nedenle bazı öğrenciler öğrenmeye ayırdığı zaman ölçüsünde başarılı olamamakta, eğitim ve öğretim hayatından kopmakta ve akademik başarısızlığa sürüklenmektedirler. Bu nedenle hatalı gidişin farkına varmak ve hayatımızda varolan yanlış koşulların yerine, işimize yarayan yeni koşullar getirmemiz gerekmektedir. |
||||||
Bellek ( Hafıza) Nasıl Çalısır? | ||||||
Hafızayı devamlı dolup boşalan bir otobüs terminaline benzetebiliriz. Nasıl ki
terminale otobüsler bir taraftan dolup bir taraftan boşalıyorsa, bilgiler de hafızamıza bir
taraftan dolarken bir taraftan da boşalır. Özellikle de bizim işimize yaramayan, gereksiz
olduğu kanısında olduğumuz, üzerinde durarak tekrar etmediğimiz bilgiler daha çabuk unutulmaktadır.
Bu gerçekten hareketle unutmayı önleyebilmek için bol tekrar gerekli görünmektedir. Nasıl öğreniriz? Nasıl hatırlarız? % 1 tad alarak % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz. |
||||||
Okuduklarımızın % 10’unu İşittiklerimizin % 20’sini Gördüklerimizin % 30’unu Görüp+işittiklerimizin % 50’sini Görüp+işittiklerimizin+söylediklerimizin %80’ini Görüp+işittiklerimizin+söylediklerimizin+yaptıklarımızın %90’ını hatırlarız. |
||||||
Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır? | ||||||
|
||||||
Programınız Nasıl Olmalıdır? | ||||||
Yapacağınız program, zamanı en ekonomik biçimde kullanmanızı sağlayacaktır. Bu program, ne zaman çalışacağınızı, ne zaman dinleneceğinizi, ne zaman kitap okuyacağınızı, ne zaman eğleneceğinizi size söyleyecektir. | ||||||
|
||||||
Böyle bir programınız yoksa eğlenmeye, gezmeye ve dinlenmeye - istemeseniz bile - çok zaman ayırdığınızı göreceksiniz. Bu nedenle kendinize en uygun programı büyüklerinize de danışarak hazırlamanız gerekir. | ||||||
İyi Bir Programın İncelikleri Nelerdir? | ||||||
|
||||||
Öğrenme istek ve arzusunu taşımayan, ve öğrenmenin gerekliliğine inanmayan
hiçbir öğrenciye hiçbir ders aracı, hiçbir öğretmen yardımcı olamaz.
Arzu ve istek olmadığı zaman ilgi ve dikkat kolayca dağılır. Bu da başarıyı
etkileyen en önemli engeldir.
Ancak, bazı öğrenciler yeterince istekli olmalarına, gayret göstermelerine karşın beklenilen başarıyı gösterememektedirler. Bu durum, çok büyük bir ölçüde çalışma yöntemini bilememekten kaynaklanmaktadır. Verimli ders çalışma yollarını öğrenen ortalama bir öğrenci, zamanını ve enerjisini en verimli bir şekilde kullanarak başarılı olabilecektir. |
||||||
Sevgili öğrenciler; Unutmayınız ki anneniz, babanız ya da öğretmeniniz için ders çalışmıyorsunuz. Çalışmanın yararını ya da çalışmamanın zararını kendiniz göreceksiniz. Gelecek sizin geleceğiniz... |
29 Şubat 2012 Çarşamba
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder