MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve
aralarındaki bağıntıları, düşünce yoluyla inceleyen bir bilimdir.
Matematik öğreniminde temel amaç insanlarda doğuştan var olan
düşünebilme kabiliyetini geliştirmektir. Matematik, karşılaşacağımız
olayları ve problemleri inceleyen, araştırma ve karşılaştırma yaparak
her konuda mantıklı düşünmeyi ve doğruyu bulmamızı sağlayan bir bilim
dalıdır.
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak gelmek gerekir. Derslerde
öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli,
anlaşılmayan ve eksik kalan noktalar hemen sorulmalıdır. Öğretmenin soru
çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine
sebep-sonuç ilişkisi kurarak öğrenilmelidir.
B) Bireysel Çalışmalarda
Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, düzenli
test çözülmezse çok çabuk unutulur. Bu derste başarılı olabilmek için ön
yargısız, sabırlı ve programlı olmak şarttır. Konu konu ve günü gününe
çalışmak zorunludur. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit
kaybetmeden doğru çözümleri öğrenilmelidir. Mümkün olduğunca çalışmalar
çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir.
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken
çalışmaları zamanın da ve yeteri kadar yapmamasıdır. Düzenli çalışılıp,
gerekli altyapı oluşturulduğunda matematiğin eğlenceli yönü fark
edilecektir.
Geometri Sorularını Kolayca Çözün !
Geometri konularını; doğrular, üçgenler, dörtgenler, çemberler uzay
geometri ve analitik olmak üzere altı ana başlık olarak düşünebiliriz.
Geometri sorularını açı, uzunluk, alan ve çoğunlukla hacim bulma
konuları içerir.
Bir üçgen sorusu; üçgenin tüm konularını
içerebilir. Üçgen konusuyla ilgili tüm soruları çözebilmek için, konun
tamamı ve formülleri bilinmelidir. Üçgen konusu okullarda bir yıl
boyunca okutulmaktadır. Üçgen sorularını çözebilen bir kişi, az bir
çalışmayla diğer konuların sorularını da çözebilir.
Geometri
sorularını çözmeye yeni başlayacak kişiler. Öncelikle çözümlü soruları
inceleyip çözmelidir. Bu şekilde bir konudan yeterince örnek soru
çözüldükten sonra, çözümsüz sorularda çözülenebilir.
Geometri
soruları çoğunlukla şekilli sorular olduğundan, soruların çözümü de
şekil üzerindedir. Şekil üzerinde geometri sorusunu çözebilmek için,
soruda verilen tüm bilgiler şekle kayıt edilmelidir. Gerekli bilgiler
şekilden alınarak sorular çözülebilinir. Geometri soru çözümlerinde
farklı yollardan sorular çözülebilir. Bu yolları kolay görmenin en
önemli şartı konuyla ilgili yeterince örnek soru çözmektir.
Geometri Sorularını Kolay Çözmek İçin
Kısaca şunlar yapılmalıdır.
1) Soruyu içeren konu ve formüller bilinmelidir.
2) Önceden yeterince örnek soru çözülmelidir.
3) Sorunun çözümü için verilen tüm bilgiler şekle yerleştirilmelidir.
4) Açı sorularında ikizkenar üçgen varsa, tepe açısı tespit edilip, taban açılarının aynı olduğu şekle yazılmalıdır.
5) Bir şekilde 30o, 45o, 60o, 150o, 145o, 120o varsa uygun bir köşeden dik indirilerek sorular çözülebilir.
6) İkizkenar üçgen, eşkenar üçgen, ikizkenar yamuk sorularında tepe açılarından dik indirilerek sorular kolay çözülebilir.
7) İki kenarı paralel olan bir dörtgen sorusunda bir köşeden paralel
olamayan kenara paralel çizilerek soru kolayca çözülebilir.
Yeni
öğrenilen her konu mutlaka akşam tekrar edilmeli, hafta içi ve hafta
sonunda birer tekrar yapılırsa konu uzun zaman hafızamızda saklı kalır. İnsan neyi aramaktaysa, onu bulur...u003cbr> u003cWBR> A. A. nu003c/span>",0]
);
D(["ce"]);
//-->
9) Başarmak istediğiniz bir konuda samimi iseniz, onu mutlaka başarırısınız.
COĞRAFYA DERSİNİN İÇERİĞİ
Coğrafyanın araştırma ve inceleme konusu yeryüzünde görülen olayların
karşılıklı sebep sonuç ilişkileridir. Örneğin dünyanın şekli ve
hareketleri, harita bilgisi, iklim ve doğal bitki örtüsü, yer
şekillerinin oluşum ve etkileri, nüfus ve yerleşme, ekonomik coğrafya ve
Türkiye coğrafyası, doğal ve beşeri olayların tanınması ve bunların
insanlar üzerindeki etkilerini araştırır.
COĞRAFYA DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Her derste olduğu gibi bu dersin daha iyi anlaşılması için mümkünse
farklı kaynaklardan o günkü konu ile ilgili ön hazırlık yapılarak
gelinmelidir. Coğrafya dersi ayrıntı içeren ve bölümleri arasında konu
bütünlüğü olan bir ders olduğu için dersin her boyutunda aktif bir
dinleyici olmak gerekir. Asıl olan atlaslarda ve duvar haritalarında
bulunabilen yer adlarını çeşitli istatistiki bilgileri ezberlemek değil,
coğrafi olayların sebeplerini açıklamaya ve bu sebeplerden sonuçlar
çıkarmaya yönelmektir
B) Bireysel Çalışmalarda
Bireysel
çalışmalarda derste anlatılan konular belli dönemlerde tekrar edilmeli
ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan sorulara
ait konulara geri dönülmelidir.
Okuma, anlama ve yorumlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmelidir.
Kavram, yargı ve düşünce düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak
çalışmalar yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir. Çözülen
soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun tüm
özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara ağırlık verilmelidir.
Coğrafya dersinde genel soyut kavramlar az, somut kavramlar daha
çoktur. Ders çalışırken günlük yaşamdan ve hayatın içinden örnekler
seçmeliyiz. Bu öğrenmemizi kolaylaştıracaktır. Sadece konuyu dinleyip ya
da okuyup anlaşıldığına karar vermemiz doğru değildir. Konuyu anlamış
olmamız için konu ile ilgili soruların doğru yapılıp yapılmadığına
bakmak zorundayız.
Coğrafyada temel prensip doğal ve beşeri
olayların dünya genelinde ve Türkiye'deki dağılışıdır. Bunun için
sınavdan önce dünya ve Türkiye haritaları iyi incelenmeli önemli doğal
ve beşeri olayların yeri bilinmelidir. Örneğin en kurak yerlerin
dağılışı, çöllerin dağılışı, en çok yağış alan yerler, ormanların
dağılışı, sıcak iklimlerdeki ülkeler, kutuplara yakın ülkeler, doğu ve
batı yönündeki geniş ülkeler, eğimli ve engebeli ülkeler, ovalar ve
platoların bulunduğu ülkeler.
TÜRKÇE DERSİNİN İÇERİĞİ
Türkçe dersi dil ve anlam bilgisi olmak üzere iki temel konudan oluşur.
Öğrencinin dinleme, okuma ve yazma faaliyetleri ile Türk dilinin bütün
özelliklerini öğrenme, kullanma ve bu yolla bilgi edinme, kavrama,
analiz ve sentez yapabilme alışkanlığı kazanması bu dersi okumadaki en
önemli gerekçelerden birkaç tanesidir. Türkçe dersi kişinin anlama ve
yorumlama gücünü geliştirdiği için bu derste başarılı olmak, tüm
derslerdeki, özellikle sözel derslerdeki başarıyı olumlu yönde
etkilemektedir. Doğru cevabı bulmak soruyu doğru okumaya, doğru anlamaya
ve doğru yorumlamaya bağlıdır.
TÜRKÇE DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Türkçe dersi dinlenirken; öğretmenin uyarıları dikkate alınmalı, önemli
yerler işaretlemeli, anlatılanların benzerlik ve zıtlıkları
karşılaştırılarak mukayese edebilme bilinci geliştirilmelidir. Türkçe
dersinde konular işlenirken yakından uzağa, basitten karmaşığa ve
bilinenden bilinmeyene giden bir yöntem izlenir. Ayrıca Türkçe konuları
birbirinden bağımsız değildir. Bu nedenle bütün konular derste ilgi ile
takip edilmelidir. Derste öğretmenin verdiği örnekler, öğrenilen
konuların ince ayrıntılarını kavratmaya yönelik olduğu için bu örneklere
ait özellikler üzerinde durulmalıdır. Soru sayısı en fazla olan ders
olduğu için bu derse karşı önyargılı davranılmayıp anlaşılmayan bölümler
öğretmene sorulmalıdır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Bireysel çalışmalarda derste anlatılan konular belli dönemlerde tekrar
edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan
sorulara ait konulara geri dönülmelidir.
Okuma, anlama ve yorumlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmelidir.
Kavram, yargı ve düşünce düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak
çalışmalar yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir. Çözülen
soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun tüm
özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara ağırlık verilmelidir.
Tarih Dersine Nasıl Çalışılır?
Okumaktan sıkılmayan, geçmişi merak eden ve günümüzdeki gelişmelerle
geçmişi özdeşleştirmekten hoşlanan öğrenciler, tarih konularını kolayca
öğrenebilmektedirler. Tarih kolay öğrenildiği gibi, kolayca da
unutulabilmektedir. Çünkü, yüzlerce bilgiyi (neden - sonuç - anlaşma
maddesi gibi) akılda tutmak gerekiyor.
Atalarımız "Okumadan
âlim, yazmadan katip olunmaz." demişler. Tarih dersine çalışırken
konuları anlayarak okumalı, bir yandan da küçük küçük notlar
alınmalıdır.
Dersi öğretmen anlatırken iyi dinlemeli, anlaşılmayan
yerler sorulmalıdır. Not tutma da ihmal edilmemelidir. Daha sonra bu
notlar gözden geçirilerek, konu tekrar edilmelidir.
Bilgilerinizi
kontrol etmek, sağlamlaştırmak ve konulara dair yorum gücünüzü artırmak
için, bulabildiğiniz kadar soru çözmelisiniz. Bol soru çözme, soru çözme
hızınızı artıracağı gibi, bilgi eksikliklerinizin görülmesini de
sağlayacaktır.
Konularla ilgili temel bilgiler çok iyi
bilinmelidir. Önemli olayların nedenleri ve sonuçları, önemli olaylar
arasındaki etkileşim günümüze kadar devam eden etkileri öğrenilmelidir.
Tarih konularıyla ilgili temel kavramlar ve terimler çok iyi
bilinmelidir: Merkezi otorite, siyasi birlik, feodalite, rönesans, manda
ve himaye gibi.
Temel bilgiler ve kavramlar arasında bağlantılar
kurulmalıdır. Örneğin, Haçlı Seferlerinin sonuçlarıyla Avrupa'daki
siyasal, sosyal, ekonomik ve bilimsel gelişmeler arasındaki etkileşimin
bilinmesi gibi.
Tarih olayları arasındaki benzerlikler, ortak
noktalar bilinmelidir. Örneğin, ekonomik çıkarların devletler arasında
savaşa neden olması. Milliyetçilik akımının etkisiyle bağımsızlıklarını
kazanmak isteyen ulusların imparatorluklara isyan etmesi veya ham madde
ve pazar rekabetinin sanayileşmiş ülkeler arasında anlaşmazlıklara neden
olması gibi. Buna din unsuru, egemen olma duygusu, toprak kazanma
isteği de örnek olarak gösterilebilir.
Geçmiş yıllarda çıkan ÖSS ve ÖYS soruları çözülmelidir. İnsan neyi aramaktaysa, onu bulur...u003cbr> u003cWBR> A. A. n",0]
);
D(["ce"]);
//-->
Konular halledildikten sonra bolca test çözülmelidir.
BİYOLOJİ DERSİNİN İÇERİĞİ
Biyoloji, canlıları inceleyen bir bilim dalıdır. Canlılara ait olan
olayları pozitif bilim metotlarıyla açıklamaya çalışır. Biyoloji,
yaşamsal olaylar arasında ilişki kurup hayatı kolaylaştırır. Sebep-sonuç
ilişkileri kurarak yaşamı kavrama ve edinilen bilgilerden faydalanarak
problemleri çözmeye çalışır. İşte tüm bunlar biyoloji öğrenmenin temel
amaçlarıdır.
Biyoloji öğretiminin sonucunda canlılar, sistemler,
basit anlamda yaşam ve onu oluşturan unsurlar kavratılır ve bunlar
pratik hayatta kullanılabilecek veriye dönüştürülür. Biyoloji dersi
bilgi ağırlıklı olması sebebiyle anlatımın yanında grafik, şekil, tablo
ve şema ile desteklenerek yorum yaptırılan, muhakeme ve karşılaştırma
gerektiren, ezberle öğrenilemeyecek, çok önemli bir fen bilimleri
dersidir. Bazı ünitelerin biyolojide temel olması nedeniyle ilerleyen
ünitelere gelince temel konuların tekrar gözden geçirilmesi gerekir.
BİYOLOJİ DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Her ders için geçerli olduğu gibi biyoloji dersinde de başarılı olmanın
temelinde dersin derste öğrenilmesi koşulu vardır. Öğrenci etkin
dinleme çerçevesinde karşılıklı diyalog ile konuları pekiştirmeli ve
kafasına takılan soruları anında sorarak çözüm yolu bulmalıdır. "Bu
derste konuyu anlamasam da olur. Anlatan biri elbette bulunur. " fikri
zihninize yerleşmişse dersi takip etmede sorun yaşayabilirsiniz.
Biyoloji dersinde mantıksal bilgi ön planda olduğu için konular
dinlenirken önemli noktalar kaçırılmamalıdır. Canlı varlıklara karşı
ilgili bir zihinsel hazırlık ve merak güdüsü de biyoloji öğrenmeyi
kolaylaştırır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Biyoloji, Latince
terimlerin ağırlıklı olduğu bir derstir. Dershanede veya okulda
öğretmenden dersi dinledikten sonra kelimelerin akılda tutulabilmesi
için mutlaka tekrar edilmesi gerekir. Çünkü ilk kez duyulan kelimelerin
unutulması daha kolaydır. Bir gün sonra işleyeceğiniz konuya ön hazırlık
yaparak veya en az bir kez okuyarak gelirseniz daha kalıcı ve kolay bir
öğrenme gerçekleştirmiş olursunuz. Biyoloji dersi çalışırken önemli
noktaların altı çizilmeli gerekli notlar alınmalıdır. Böylelikle
konuların önemli yerleri notlardan tekrar edilebilir. Ders çalışılırken
sebep-sonuç ilişkisi dikkate alınarak ezberden kaçınılmalıdır. Ezber;
muhakeme sorularını çözmekte sizi zora sokabilir. Öğrenilen konular
periyodik zamanlarda soru çözülerek pekiştirilmeli, unutulma
engellenmelidir. Her derste olduğu gibi biyoloji dersi de önem verilmesi
gereken, çalışma ve emek isteyen bir derstir. Biyoloji atlasından,
şekillerden, kitaptaki grafik ve tablolardan faydalanılması öğrencinin
görme duyusunu da geliştireceğinden etkili bir öğrenme sağlanmış
olacaktır. KİMYA DERSİNİN İÇERİĞİ
Kimya dersi, maddelerin
yapısını, özelliklerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini inceler. Bu
dersle, gözlemlerin formüle edilişi, analitik düşünme ve problem çözme
yeteneği kazandırılmaya çalışılır. Kimya başlı başına bir bilim olmasına
rağmen matematik, biyoloji ve fizik dersleri ile de bağlantılıdır. Bu
sebeple ÖSS'de çıkan bazı kimya soruları biyoloji ve fizik konularını da
kapsamaktadır. Eğer matematik dersinde başarılı iseniz kimya dersinde
de başarılı olmanız kuvvetle muhtemeldir. Özellikle trigonometri,
denklem kurma, grafikler ve türev gibi matematiğe ait konuların, bağıntı
ve formüllerin iyi öğrenilmesi kimya dersine ait çalışmalarınızda
işinizi kolaylaştırır.
KİMYA DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derste aktif olmanız gerekir. Bunun için derste işlenecek konuya ön
hazırlık yaparak gelmeniz, hem aktif olmanızı, hem de konuya daha hızlı
hakim olmanızı sağlar. Bu şekilde derste işlenen konuya dair
eksiklerinizi fark ederek kısa sürede konunun bütününe hakim
olabilirsiniz.
Tüm derslerde olduğu gibi kimya dersinde de başarılı
olmak için kimya dersine veya bazı kimya konularına karşı önyargıdan
kaçınmak gerekir. Dersi iyi dinlemeli, ayrıntıya kaçmadan önemli
gördüğünüz yerlerin altını çizmelisiniz. Anlamadığınız yerleri öğretmene
sormaktan çekinmemelisiniz. Öğretmen tarafından sınıfta örnek olarak
çözülen sorulara da dikkat etmelisiniz.
B) Bireysel Çalışmalarda
Dersi derste dinlediğiniz zaman yapmanız gereken görevin % 70'ni
halletmişsiniz demektir. Bundan sonraki göreviniz ise öğrenmiş
olduklarınızı pekiştirmek, unutmamak, ve tam manasıyla öğrenemediğiniz
konuları da öğrenmeye çalışmaktır. Dershaneden aldığınız tüm kaynakları
bireysel çalışmalarda kullanmalısınız. Farklı kaynaklardan da
yararlanarak değişik soru tiplerine aşinalık kazanabilirsiniz. Konu ve
soru kitaplarını bitirdikten sonra ÖSS denemeleri çözerek kendinizi
geliştirebilirsiniz. En iyi öğrenme yollarından biri de deneme
sınavlarının sonunda yapamadıklarınızı veya boş bıraktıklarınızı
öğretmenlerinizle ve arkadaşlarınızla tartışarak öğrenmeye çalışmanızdır
.FİZİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Fizik dersi, Fen grubu dersleri içerisinde yer alan, bireylerin sayısal
kapasitelerini kullanmalarını gerektiren, yorum ağırlıklı bir derstir.
Vektör kavramını, sayısal bazı işlemleri hatta yorum yeteneğini de
içerdiğinden bir çok dersten faydalanır ve bir çok derse ışık tutar.
Vektör, kuvvet, moment, ağırlık merkezi, basit makineler, kütle- öz
kütle, sıvıların statiği, sıcaklık ve genleşme, hareket, enerji,
elektrostatik, elektrik akımı ve optik ÖSS'de çıkan belli başlı fizik
konularıdır. Yanlış bir önyargı sonucu öğrenciler tarafından branş
dersleri içerisinde en zor olarak algılanan derslerden birisi fiziktir.
Başarısızlığın temel nedeni de budur. Fizik dersini de diğer dersler
gibi algılamak gerekir.
Bazı basit temel esaslar yerine getirildikten sonra öğrenilmesi kolay ve zevkli bir derstir.
FİZİK DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
ÖSS'deki 45 soruluk fen grubu dersleri içerisinde 19 soru ile en fazla
soru çıkan ders olup bir sayısal öğrencisinin mutlaka öğrenmesi gereken
bir derstir. ÖSS'de çıkan fizik sorularının zorluk derecesini üç gruba
ayırabiliriz. %25'i kolay, %50'si normal, %25'si ise çeldirici özellik
taşıyan ve yoruma ihtiyaç duyulan zor nitelikteki sorulardır. Fizik
dersine programlı çalışan bir öğrenci soruların %75'ini rahatlıkla
çözebilir.
Fizik dersinde sıralama soruları, kıyaslama ve fark alma soruları, oran soruları, ilke soruları belli başlı soru tipleridir.
Fizik soruları genellikle şekilli ve soru metni ile şekilde birbirinin
tamamlayıcısı olduğundan her ikisi birlikte dikkate alınarak verilen ve
istenilen değerler belirlenmelidir.
İlkeli sorularda önce soru kökü
okunmalı ve ilkeler bu amaca uygun olarak incelenmelidir.Sorulara
ezberci mantıkla değil, düşünce ve yorumla yaklaşılmalıdır. Soru
çözerken mümkünse şekil ve grafik çizerek olay somutlaştırılmalı ve
zaman kaybı önlenmelidir. Özellikle altı çizili, en az, en çok, kesinlik
ve benzeri ifade eden anahtar kelimelere dikkat edilmelidir.
FİZİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Fizik dersini derste anlamak başarmak için ön koşuldur. Derste
öğretmenin yaptığı açıklama ve verdiği örnekler çok dikkatli takip
edilmeli, bütün ayrıntılar dikkate alınmalıdır. Sorular, çözümler,
grafikler ve çizimler hatasız bir şekilde deftere geçirilmelidir.
Öğretmen konuyu anlatırken veya örnek sorular çözerken anlaşılmayan
bölümler vakit kaybedilmeden sorulmalı ve öğrenilmelidir. İşlenecek
konuları daha rahat anlamak ve takip etmek için muhakkak derslere hazır
gelinmelidir.
B) Bireysel Çalışmalarda
Fizik dersinde
başarılı olabilmek için ders sonrası düzenli ve programlı tekrar
zorunludur. Konu ile ilgili temel kavramlar iyi öğrenilmelidir.
Anlaşılamayan kavram, tanım ve alt başlıklar, derslerde tutulmuş notlar
günlük tekrarlarda gözden geçirilmeli, örnek sorularla öğrenme
pekiştirilmelidir.
Geçmiş yıllara ait sorular çözülmeli, MEB
müfredatını esas alan fizik kitabı temel kaynak olmak şartı ile eldeki
yardımcı ders kitapları, ders notları soru bankları gibi dokümanların
hepsinden faydalanmak gerekir.
DERSİN PUAN TÜRLERİNE GÖRE ÖNEMİ:
A) Sözel Puan Türünde Hazırlananlar İçin:
Sözel puanın önemli olduğu öğrenciler için çok fazla dikkate alınmayan
bir derstir. Fakat günlük hayat tecrübesi ile çözülebilecek, basit
matematik işlemleri ile yapılabilecek soruların olması, zaman kaldığında
bu dersle ilgili soruların incelenmesi faydalı olacaktır.
B) Sayısal Puan Türünde Hazırlananlar İçin:
Sayısal gruptaki belirleyici derslerin başında yer alır. Yüksek puan
alabilmek için, fizikte başarı şarttır. Bu grup içinde yer alan
öğrencilerin konu ayırımı yapmadan düzenli fizik çalışmaları gerekir.
C) Eşit Ağırlıklı Puan Türünde Hazırlananlar İçin:
Fizik dersi eşit ağırlıklı öğrencilerin okul müfredatlarında yer
almamakla birlikte, çözüldüğünde eşit ağırlıklı puanı yükselten bir
etkisi vardır. İşlem ağırlıklı olmayan yorum yapılabilecek soruların
varlığı bu gruptaki öğrenciler için faydalı olabilir.
D) Dil Puan Türünde Hazırlananlar İçin:
Bu derse ait sorular dil puanı hesaplanırken dikkate alınmayacaktır.
Dil puanı ile bir yüksek öğretim programına girmek isteyen öğrencilerin
fizik dersine çalışmaları diğer puan türlerinde tercih yapmalarına
bağlıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder