29 Şubat 2012 Çarşamba

Matematik Dersi Çalışma Teknikleri

Matematik Dersi Çalışma Teknikleri Yazdır e-Posta
Yeni matematik programına göre artık ders kitabının yanında çalışma kitabının da yer aldığını görüyoruz. Öğrencilerin daha fazla uygulama yapmalarının amaç edinildiği söyleyebiliriz.

MATEMATİK ÖĞRENMEK İÇİN GEREKLİ OLAN TEMEL BECERİ NEDİR?

Ritmik Sayma: Ritmik sayma 1,2,3.....10'ar dan saymanın yanında taban değiştirerek örneğin 3 üzerine 4 ,2 üzerine 5 ekleyerek sayma becerisi.

Ritmik sayma becerisi olan bir öğrenci için çarpım tablosunu ezberleme lüksü yoktur. Çarpım tablosu ezberlenmez. Ritmik sayma yaparak yani toplama yolu ile sayma yaparak çarpma işlemi yapılır. Örnek olarak 3X8= işlemini 3 tane 8'i toplayarak 8+8+8 yani ritmik sayma mantığı ile 8 ,16, 24. Hiçbir öğrencime "çarpım tablosunu ezberleyin" dediğimi hatırlamıyorum.

Velilerimizin öğrencilerimizin TEMEL YOK dedikleri eksik beceri budur. En fazla 100' kadar ritmik sayma(taban değiştirerek-değiştirmeden) yeterli olacaktır.

-Öğretmenim 5 cm çizebilmek için 0'dan mı yoksa 1'den mi başlayacağız. Sorusunun altında ritmik sayma becerisinin olmadığını görebiliyoruz. Öğrenci aslında ben saymayı bilmiyorum demektedir.


Ritmik sayma becerisi olan öğrenciler neler yapabilirler?


En azından 1 basamaklı iki doğal sayıyı rahatlıkla çarpabilir, bölebilir, toplayıp ve çıkarabilir. Harfli ifadelerle 4 işlem yapabilirler. Kesirli sayıları çok rahat kavrarlar. Harfli ifadelerle ve kesirli sayılarla işlem yapabilen öğrencinin temeli vardır. Başarılı olabilmek için disiplinli çalışması(Günü gününe ve sistemli) yeterli olacaktır.

Temeli olmayan öğrencinin kendi başına bu yükün altında kalkması, okula gitmeden matematik öğrenmesi gibidir. Geçmiş yıllara ait bilgi ve becerilerin kazanılması için zaman kaybetmeden detaylı şekilde birilerinden yardım alınması öğrencinin programı yakalamasını sağlayacaktır.

Altyapısı olan öğrenciler okul derslerini kaçırmamalıdır. Günlük uygulama yapılması öğrendiklerimizi pekiştirecektir.

Matematik Dersi için çalışma yöntemi kesinlikle yazarak çalışma olmalıdır. Elimizde kalem ve kağıt olmadan çalışma yapmamız gerçekçi olamaz. Bazen bir makale dahi okurken elimizde kalem bulundurma ihtiyacı hissederiz. Önemli bulduğumuz bölümlerin altını çizeriz. Bazı paragraflara yıldızlar iliştiririz vs.




Öğrencilerimizin matematik dersi için aşağıdaki sırayı takip etmeleri başarılarını artıracaktır.

1- İşlenecek konuya en azından bir göz atmak.
2-Güzel defter tutmak.İşlemler alt alta ve bütün halde devam ettirilmeli. Oturmuş bir kağıt kompozisyonu becerisi olmalı. Araç-gereç kullanılması gerekir.(İletki,Pistole,uygun kalemler vs)
3-Dersi derste öğrenmeye odaklanılmalı. Anlaşılmayan konular o ders içinde sorulmalıdır.
4-Ders kitabındaki etkinlikler evde de tekrar edilmeli ve uygulamaların tamamı yapılmaya çalışılmalıdır.
5-Çalışma kitabındaki soru ve uygulamalar hiçbir şekilde kafada soru işareti kalmadan sonuçlandırılması gerekir.

Ancak bunlardan sonra ek kaynaklar ve testlere yönelinmesi verimli olur. Maalesef genel anlayış, ders kitabı ve çalışma kitabını bir kenara bırakıp yardımcı ve testlere yönelmek üzerinedir. "Yardımcı Kitap" kavramı veli ve öğrencilerimizi yanıltmaktadır. Temelde bakıldığında ders kitabı ile yardımcı kitabın hiç bir farkı yoktur. Yardımcı kitap yerine bir bilene sormak daha akılcıdır. Kitaplar öğrencilerin belli temel bilgi ve becerilere sahip olduklarını düşünerek yeni bilgi ,beceri ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Eksiklerimizi alt sınıfların ders kitaplarını inceleyerek, konu üzerine vakıf kimselere danışarak giderebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder